sunnuntai 2. lokakuuta 2016

JALKAPALLOA MELKEEN KORVISTA ULOS

Moikka pitkästä aikaa! Koitan nyt aktivoitua ja kiriä mun tarinoitten kanssa tähän nykyhetkeen hiukan nopeammalla vauhdilla kun mitä oon tehnyt, joten (toivottavasti) rupean postailemaan useammin tästä eteenpäin, etten olisi yli kuukauden jäljessä mun kirjoituksien osalta..

Tämän postauksen jutut ovat aikaväliltä 7.8-21.8.



Käytiin vaihtareitten, jotka asuvat muualla kuin täällä Belo Horizontessa kanssa katsomassa paikallisen tiimin jalkapallopeliä. Itse en ole vielä päättänyt mitä tiimiä kannatan (täällä BH on kolme isoa tiimiä), mutta ei se ainakaan tämä tiimi ole jonka peliä katottiin. Ei siinä, brasilialainen jalkapallopeli on aina siisti kokemus!

Koulun aloituksesta on jo aikaa, mutta käyn tämän vuoden koulua koulussa nimeltä colegio nossa senhora das dores. Mun luokka on aivan ihana, koulu on viihtyisä, mutta aika välillä tulee todella pitkäksi, kun mun luokalla vain 2 ihmistä puhuu/uskaltaa puhua englantia. En myöskään opetuksesta ymmärrä mitään... No on kieli ainakin kehittynyt koulussa tosi paljon, kun kaverit portugalia mulle puhuu! Kuvassa näkyy mun koulun koulupuku, en oo kovinka suuri fani noitten housujen suhteen... No onneksi ei aamusin tartte stressata, että mitä pistäisi päälle!



 Pääsin kokemaan "churrasco"n eli barbequen heti ensimmäisellä viikolla, kun koulun aloitin. Mun rinnakkaisluokkalainen kutsui mut sinne, ai että rakastan kyllä brasilialaista grilliruokaa, miten se liha onkaan niin hyvää??


Ei mua edes haittaa etten päässyt asumaan jonnekkin rannikkokaupunkiin, mä rakastan Beloa niin paljon, aivan uskomattoman kaunis kaupunki!!







Oli kyllä ehkä elämäni yksi siisteimpiä kokemuksia, pääsin katsomaan olympialaisjalkapalloa, vieläpä pronssipelin!! Jalkapallo järjestettiin täällä mun kotikaupungissa, joten oli helppo päästä sinne! Se oli kyllä aika uskomatonta, kun tajusi, että olen Brasiliassa ja satun katsomaan täällä olympialaisia!! Oltiin yhdessä vaihtareitten kanssa peliä katsomassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti