sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

LIFE IS TOO GOOD

Kylläpä on taas aikaa vierähtänyt, kun olen koneen ääreen istunut ja tänne kirjoittanut. Pahoittelut siitä. Elämä täällä on normaalia, koulu ja arki pyörii ja päivät kuluu aivan liian nopeasti.. Kun lomareissulta hostperheen kanssa kotiuduin, nautein viimeisistä lomapäivistä. Koulu täällä jatkui taas 2.2.2017. Olen kolmannella vuodella (ei mitään hajua onko toi oikein suomeksi), joten koulua on ja paljon. Meillä myöskin alkoi portugalin tunnit uudelleen, joten elämä on kiireistä täällä. Koitan nyt hiukan kiriä näitten postausten kanssa nykypäivään.


27.1 mun italialainen vaihtarikaveri tuli mun edellisen perheen luo, ja hän kokkas meille italialaisen aterian. Mun vanha hostäiti rakastaa italiaa, niin hän oli aivan onnensa kukkuloilla kun sai puhua italiaa ja syödä herkullista makaronia!



4.2 Menin mun hostäidin kanssa kiertelemään sellaista mercado centralia, jossa myydään ihan mitä vain, kanoja, jauhoja, elintarvikkeita jne. Kierreltiin ja hostäiti osti pari tarvittavaa asiaa ja syötiin vesimeloniviipaleet. 


4.2 mentiin parin vaihtarin ja yhen brassikamun kans pre-carnavaliin. Ennen sitä oikeaa carnavalia järjestettiin ennakkoblockeja, eli carnavalissahan ideana on se, että teitä suljetaan ja ihmiset juhlii siellä. Tää oli sellainen kadunpätkä joka oli suljettu. Se oli hauska nähdä jo vähän ennakkoon millasia ne blockit on ja ei meitä edes sade haitannut. 



10.2 tein mun vanhalle hostperheelle suomi-illallisen. Oli meinaan homma tehdä muusia ja nakkikastiketta, varsinkin se nakkikastike oli kyllä työmaa. Muussin tekoon ei tietystikkään ollu mitää kunnollista survinta niin mä hakkailin siitä sileetä jollain kauhalla.. Mutta lopputuloksesta tuli tooosi herkullista, kyllä soveltamalla onnistu!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti