sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

NEW FAMILY, NEW THINGS

Vaihdoin perhettä 12.2 mun vikaan perheeseen. Mulla on äiti, isä ja kaksosisarukset, mutta he ovat molemmat vaihdossa usassa ja taiwanissa. Mun perhe on aivan ihana. Hostäiti työskentelee kotona, joten hän on melkeen aina kotona mutta viikolla hostisää näen harvoin. Lähen kouluun kun hän vielä nukkuu ja kun hän tulee kotiin oon jo nukkumassa. Mun perhe ei myöskään puhu ollenkaan englantia joten portugalikin kehittyy kun keskustellaan paljon. 






Jo mun ekalla viikolla tässä perheessä leivoin korvapuusteja, ja ne oli kyllä tooosi hyviä ja niistä tuli valtavia haha. Isaac tuli kahvittelemaan samana päivänä kun näitä tein ja oli kuulemma hyviä. Mun hostäiti on leipuri, hän tekee tilauksesta erilaisia leivoksia juhliin, niin leivottiin yhdessä kun hän halusi oppia.


Aloitin salilla käynnin jo ennen kuin vaihdoin mun viimeiseen perheeseen, mutta nyt motivaatio on löytyny ihan eri tavalla. Käyn yleensä viisi kertaa viikossa salilla, ja kyllähän ne tulokset alkaa näkyä kun läskiä häviää. Oon ihan tosi onnellinen jo nyt, mutta vielä on matkaa tavotteeseen. Taitaa Suomeen palata täysin erilainen Alina haha. Ja koulunkäynti, salilla käynti ja kaikkien ystävien näkeminen tekee päivistä kiireisiä.


Tämä kuva on tanskalaisen vaihtaritytön 18-vuotissynttäreiltä. Kuvassa on minä, eva australiasta, Flora unkarista, Adele ranskasta ja George taiwanista. Ilta oli kiva!


Nytkun meillä alkoi portugalin tunnit, läksyjä on tullut paljon. Viime viikolla piti taivuttaa 50 verbiä seitsemässä eri aikamuodossa. Siihen hommaan vierähti aika monta tuntia, ja yhtenä iltana mä ja Isaac niitä yhdessä taivuteltiin.

Elämä täällä on hyvää ja vakituista, olen ihan sika onnellinen. Nyt jo alkaa kauhistuttaa suomeen paluu, mutta onneksi on vielä aikaa jäljellä, ja isoja reissuja edessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti