lauantai 6. toukokuuta 2017

AMAZON

8.4-17.4 oli silmiä avaava. Vietin amazonilla viikon verran. Tutustuttiin Manaukseen, nähtiin vesiputouksia, nukuttiin riippumatossa veneessä sekä metsässä. Vierailin intiaanikylässä ja näin kaikenlaisia eläimiä. Amazonin matka oli kyllä yksi vaihtoni upeimmista kokemuksista. Kuvia tuli otettua paljon ja onnistuin ne jakamaan neljään postaukseen ja kuvia jäi silti vielä paljon... Lauantaina lento lähti yöllä, viiden aikoihin ja Manaukseen saavuttiin puolilta päivin. Meillä oli koko päivä vain hotellilla chillausta, kun ihmiset saapuivat pitkin päivää.

Sunnuntaina tutustuttiin kaupunkiin bussista käsin. En tiennyt, että Manauksessa on tälläinen iso jalkapallokenttä, jossa pelataan mm. Brasilian mestaruuskisoja.

Vierailtiin myös tälläisessä "mercadossa" kauppa? Siellä myytiin ihan mitä vaan laidasta laitaan. Vierailtiin myös viereisessä kalakaupassa.

Kaikkien piti pukea tämä reissun t-paita ylle. Tykkäsin kyllä enemmän putouksien paidasta, koska amazon paidassa ei ollut mitään värejä.

Citytourin jälkeen ajettiin kaksi tuntia ainoata amazonista pois lähtevää tietä pitkin. Saavuttiin hyvin yksinkertaiselle hotellille, vaihdettiin vaatteet ja lähdettiin yöseikkailulle. Vaellettiin varmaan parisen kilometriä ensin yhteen luolaan. Käveltiin luolan sisällä, se oli täynnä lepakoita (kirjoitin ensin vamppyyrejä.... mitä mun suomelle on tapahtunu) ja kaikenlaisia ötököitä. Sitten jatkettiin matkaa ojaa pitkin ja saavuttiin isommalle putoukselle missä uitiin. Kokemus oli tosi hieno. Takasin tullessa (kello oli varmaan 22) käveltiin takaisin ilman lamppua. Itselle se nyt mikään haaste ei ollut, mutta ihmiset jotka tulee miljoonakaupungeista ympäri maailmaa kokivat sen haasteellisena.

Seuraavana päivänä aamulla kun herättiin käveltiin toiselle vesiputoukselle. Uitiin siellä ja katsottiin isoja putouksia.

Putouksien jälkeen pakattiin ja suunnattiin takaisin Manaukseen, josta varsinainen seikkailu alkoi, kun hypättiin veneisiin.